VISCOUNT SONUS 50

Najszerszy dźwięk organów w kompaktowym, dwumanuałowym kontuarze z technologią Physis®! Dzięki dźwiękom dochodzącym z dołu, z góry, z boków można symulować wielokrotne odbicia ścian, sufitu i podłogi w dużym otoczeniu pogłosowym. Nowy system renderowania prawdziwego dźwięku na organach (z 8,1 kanałami i 13 głośnikami) sytuuje organistę na środku sceny, zapewniając nowe i wyjątkowe wrażenia dźwiękowe.

Wprowadzenie

SONUS 50 Dlx to 2-manuałowe organy z pełnym pedałem i 38 rejestrami, z których każdy może wybierać setki dostępnych głosów, zarówno organów, jak i orkiestry. Jest wyposażony w 8 stylów (4 stałe i 4 programowalne), które pozwalają organistom stworzyć nieskończoną liczbę kombinacji, które mogą być przechowywane zarówno w 128 wewnętrznych pamięciach, jak i na zewnętrznej pamięci USB. Ustawienia parametrów są łatwo dostępne poprzez wyświetlacz graficzny znajdujący się na przednim panelu instrumentu.

Klawiatura „Tracker Action” precyzyjnie wykrywa dotyk, uzyskując szybkość klawiszy, przydatną zarówno w sekcji Midi, jak i Orkiestrze oraz w celu uzyskania efektu „Tracker Touch”. SONUS 50 Dlx, opracowany ze słynną opatentowaną technologią Physis opartą na fizycznym modelowaniu zjawisk związanych z generowaniem dźwięku organów piszczałkowych, jest w stanie generować niezwykle wierny i plastyczny dźwięk.

SONUS 50 Dlx wykorzystuje również rewolucyjny system akustyczny opracowany przez Viscount i nazwany RAR (Real Audio Rendering). Jest w stanie symulować wielokrotne odbicia dźwiękowe ścian, stawiając organistę na środek sceny i angażując go w niezapomniane wrażenia dźwiękowe bezpośrednio we własnym salonie lub studiu.

Detale

Generacja dźwięku

Obsługiwane przez Physis  ®

 

Więcej informacji...

Generowanie dźwięku w organach SONUS wykorzystuje technologię Physis®, która opiera się na tworzeniu złożonych algorytmów matematycznych zdolnych do symulowania z absolutną wiernością dynamiki zjawisk fizyczno-akustycznych generujących dźwięk organów piszczałkowych. Zupełnie inne podejście niż powszechne stosowanie cyfrowego próbkowania dźwięków, ponieważ każda nuta, każdy akord, każdy minimalny niuans wykonania nie jest wynikiem zwykłej reprodukcji nagranego materiału, ale procesem generowania dźwięku za każdym razem, gdy to się dzieje w czasie rzeczywistym, tak jak ma to miejsce w przypadku fizycznego instrumentu. Opracowanie i udoskonalenie algorytmów modelowania fizycznego, które sprawiają, że organy Physis są wyjątkowe na świecie, wymagało ogromnej pracy: dzięki temu możemy tworzyć innowacyjne i wszechstronne narzędzia, zdolne na nowo zdefiniować stan techniki.

Klawiatura „Tracker Tuch” z nienaganną mechaniką.

Świadomi znaczenia, jakie ma klawiatura w klasycznych organach, wybraliśmy ją z najwyższą uwagą, dbając o to, aby była wykonana z najlepszych komponentów. Mechanika została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewnić bardzo cenione odczucie „Tracker Tuch”, to znaczy większą odporność na naciśnięcie przycisku w początkowej fazie jego uruchomienia. Rezultatem jest konsekwentny, a jednocześnie wygodny dotyk, który nie zawodzi organisty w działaniu. Klawiatura ta jest również wrażliwa na dynamikę, przydatną funkcję zarówno w sekcji Midi, jak i Orkiestrze, oraz w celu uzyskania efektu „Tracker Touch”, który reguluje przejściowy atak piszczałek w odniesieniu do szybkości naciskania klawiszy.

Nagłośnienie w Organach

AR (Real Audio Rendering)

Nowa technologia Viscount RAR stanowi znaczący krok naprzód pod względem definicji, przestrzenności i bryły dźwięku, która jest bardziej namacalna i realna.

Więcej informacji...

Potężny algorytm przetwarzania dźwięku w czasie rzeczywistym w połączeniu z 4 nowymi dodatkowymi kanałami audio zlokalizowanymi w poszczególnych punktach konsoli pozwoliło na dokładną rekonstrukcję trójwymiarowego pola dźwiękowego generowanego przez prawdziwe organy piszczałkowe w środowisku pogłosowym. Odnosi się wrażenie przebywania w znacznie większej przestrzeni, takiej jak katedra, bez konieczności podłączania jakichkolwiek głośników satelitarnych. Dzięki wszechstronności technologii Physis i długim badaniom nad optymalizacją przestrzeni i komponentów możliwe było zintegrowanie całego systemu w kompaktowej i nowoczesnej konsoli. Oprócz tradycyjnego wzmocnienia, dwie pary pełnozakresowych głośników zostały umieszczone po bokach zewnętrznych i na panelu przednim. Dźwięk dochodzący z różnych źródeł symuluje wielokrotne odbicia ścian, sufitu i podłogi dużego pokojowego pogłosu. Efekt jest gwarantowany: znajdziesz się na środku sceny dźwiękowej, dosłownie otoczony dźwiękiem.

Wejścia/Wyjścia połączeń

Kompletne Wejścia/Wyjścia połączeń.

System połączeń z urządzeniami zewnętrznymi jest kompletny i dobrze usytułowany.

Oprócz standardowego wyposażenia (Midi In, Out, Thru; Stereo Słuchawki i Aux Stereo Input), istnieje również wejście mikrofonowe z kontrolą wzmocnienia, wiele zewnętrznych wyjść 4 + 1 (Sub) opcjonalnie 12+1 (Sub) i port USB. Pendrive można podłączyć do portu USB, aby zapisać i załadować zawartość dźwiękową. Do urządzenia USB można podłączyć komputer w celu łatwej personalizacji i wyrafinowanej intonacji organów. Możliwe jest modyfikowanie, dla każdego rejestru i każdej nuty, głośności, wysokości dźwięku, układu przestrzennego i wielu innych parametrów za pomocą „Physis Editor” na PC (opcjonalnie).

Kontuar

Włączniki rejestrów, przyciski i wyświetlacz umożliwiają skuteczne sterowanie instrumentem. Włączniki rejestrów do włączania i wyłączania rejestrów, przyciski i wszystkie inne elementy sterujące są ergonomicznie rozmieszczone i reagują dokładnie na operacje użytkownika. Przydzielony bocznie wyświetlacz z względnymi elementami sterującymi ma wyrazistą obecność, która dobrze integruje się z instrumentem, oferując liczne możliwości dostosowania dostępnych funkcji.

Dwa pedały

2 pedały ekspresji Instrument posiada 2 pedały ekspresji, które dzięki płynnemu i precyzyjnemu uruchamianiu pozwalają kontrolować głośność manuału II i programowalne 16-poziomowe CRESCENDO.

Dane Techniczne

Specyfikacja

 

 

Manuały:

2 manuały z opatentowaną klawiaturą „Tracker Touch” z regulowaną dynamiką dla MIDI jak i

 głosów orkiestrowych 

Głosy organowe

38 klapkowych rejestrów głosowych bazujących na innowacyjnej technologii

PHYSIS z dodatkowymi głosami alternatywnymi. Cała biblioteka Sonus 50 liczy

sobie setki głosów organowych.

Głosy orkiestrowe

włączane za pomocą 4 rejestrów dla każdego manuały i pedału osobno,
dziesiątki głosów alternatywnych

Pedał

32 nuty pedał prosty w standardzie, opcjonalnie dostępny także wklęsły i

pedał radialny.

Wzmacniacze wewnętrzne

6 wzmacniacze po 60 Watt i 1 wzmacniacz o mocy 100 Watt dla 9 głośników

wewnętrznych, siedmiokanałowy nagłaśniający system wewnętrzny RAR z z

możliwością symulacji wiatrownic 

Pedał ekspresji

2

Crescendo

Funkcje pomocnicze

 

Pistony kciukowe 

8 generalnych dla wszystkich manuałów i klawiatury nożnej. Instrument

dysponuje 16 bankami pamięci

Kombinacje razem

128 kombinacji ogólnych sterowanych manualnie jak i za pomocą sekwensera.

Fukcje pomocnicze

6 pistonów nożnych ; automatyczny pedał ; połączenia manuałów i pedału ;

transpozycja;

regulacja głośności i pogłosu ; MIDI ; połączenia MIDI solo ; pedał sustain dla

głosów orkiestrowych i MIDI

Pilot

Opcja dodatkowa, pilot z zasięgiem 50m z wbudowanym wyświetlaczem

cyfrowym 2x 16 znaków wraz z bazą 200 Polskich pieśni liturgicznych

Wyświetlacz

 

Wyświetlacz

128 x 64 pixel, podświetlany

Zmiana parametrów głosów

Ustawiane parametry głosów ( alikwoty, zadęcie, stopień rozstrojenia, czas

rozbrzmiewania głosu, nieregularność drgań przy językach, głośność rejestru,

głośność obszarów klawiatury ) dla każdego registru osobno

Regulacja głośności

Regulacja dla każdego manuału i pedału

Tremulant

2, dla każdego manuału, regulowana siła i prędkość

Pogłos

8 różnych rodzai

Efekt całokształtu głosu

Regulowany

Efekt dynamicznej klawiatury

Tak

Temperacje

Kirnberger II, Kirnberger III, Werckmeister III, Werckmeister IV,

Werckmeister V, Vallotti, Silbermann I, Silbermann II, Kellner 1975, Meantone,

Meantone pure minor third, Zarlino, Sauveur I, Sauveur II, Barca, Rameau,

Pythagorean; z programowanym tonem podstawowym

Zamiana manuałów

Manuał I – manuał II

Połączenia kombinacji

Tak

Programowane wyjścia audio

Ustawiana symulacja każdego rodzaju wiatrownic dla każdego registru

Regulacja głośności

5 (13) kanałów, dla każdego wyjścia osobno poprzez wyświetlacz

Equalizer 

pięciotaśmowy dla wewnętrznego i zewnętrznego nagłośnienia na

zewnętrznych wyjściach regulowany osobno dla każdego z 5 (13)

zewnętrznych kanałów audio

 

Programowane MIDI

Tx/Rx Midi Ch., Tx/Rx Midi Filtr, Send PG, Keyb. Midi Velocity: programowane

Sekwenser

Do nagrywanie i odtwarzania utworów w formacie MIDI z funkcją ouverdabing.

Sekwenser zawiera także fabryczne utwory DEMO.

Obsługa plików

Kopiowanie, wgrywanie, zapisywanie, zmiana nazw plików, kasowanie

Zabezpieczenie

Zabezpieczenie organów własnym hasłem

Wyjścia i wejścia

 

Wejścia

MIDI in out thru; słuchawki; USB; Stereo aux in; wejście mikrofonowe z

Regulacją głośności

Wyjścia

 

5/13 programowalnych wyjść audio; dodatkowe programowalne wyjście na

subwoofer 

Obudowa

 

Wykonanie

Wersja DLX w matowo polerowanym drewnie, dąb ciemny, średni lub jasny,

Drewniany pulpit na nuty, drewniana roleta zamykana na klucz, ławka ze

schowkiem.

Dostępna także wersja laminowana w kolorze dębu jasnego lub ciemnego.

Szer. x Wys. x Głęb.

z pedałem

cm 145 x 115 x 113

Szer. x Wys. x Głęb.

bez pedału

cm 145 x 126 x 66

Waga

139 kg

 

Masz Pytania?

Zadzwoń do nas teraz!