VISCOUNT OUVERTURE 468
Często mówi się, że najważniejszym rejestrem każdego instrumentu jest środowisko, ponieważ akustyka dużej przestrzeni pogłosu dodaje miękkości i głębi dźwięku. Stanowi to niezbędny składnik do osiągnięcia majestatycznej wielkości typowego brzmienia organów piszczałkowych. Organy Ouverture zostały specjalnie zaprojektowane, aby odtworzyć wspaniałość wynikającą z akustyki dużej przestrzeni pogłosu za pomocą kompaktowej konsoli, aby organista mógł cieszyć się tym samym radosnym doświadczeniem dźwięku jak z prawdziwych organów piszczałkowych, bezpośrednio w salonie lub w zaciszu twojego domu.
Wprowadzenie
OUVERTURE to organy z czterema klawiaturami, z pełnym pedałem i 68 rejestrami, z możliwością korzystania z biblioteki setek dostępnych rejestrów alternatywnych, zarówno organów, jak i orkiestry.
Wiecej informacji...
Organista udostępnia również 1 rejestr orkiestrowy dla każdego manuału organów do wyboru spośród wielu dostępnych. Posiada 8 stylów (4 stałe i 4 programowalne), które pozwalają organistom stworzyć nieskończoną liczbę kombinacji, które można przechowywać zarówno w 128 wewnętrznych lokalizacjach pamięci, jak i na zewnętrznej pamięci USB. Ustawienia parametrów są łatwo dostępne poprzez wyświetlacz graficzny umieszczony w bocznej szufladzie. Klawiatura „Tracker Action” precyzyjnie wykrywa dotyk, uzyskując prędkość klawiszy, przydatną zarówno w sekcji Midi i Orkiestrze, jak i w celu uzyskania efektu „Tracker Touch”. Opracowany przy użyciu słynnej opatentowanej technologii Physis, opartej na fizycznym modelowaniu zjawisk związanych z generowaniem dźwięku organów piszczałkowych, OUVERTURE jest w stanie generować niezwykle wierny i plastyczny dźwięk. OUVERTURE wykorzystuje również rewolucyjny system akustyczny opracowany przez Viscount o nazwie RAR (Real Audio Rendering). Jest w stanie symulować wielokrotne odbicia dźwiękowe ścian, umiejscawiając organistę na środek sceny i angażując go w niezapomniane wrażenia dźwiękowe bezpośrednio we własnym salonie lub studiu. Majestatyczna, tarasowa konsola została celowo zainspirowana sztuką organów Aristide Cavaillé-Coll, słynnego francuskiego XIX-wiecznego twórcy organów piszczałkowych, którego legendarny styl jest niezrównanym przykładem elegancji i wyrafinowania. Instrument wyposażony jest w cztery przydatne kombinacje w suboktawie i superoktawie, dzięki czemu organista ma do dyspozycji zaskakującą liczbę kombinacji tonalnych, w tym wielką Plenum na bazie 32 ‘i Koncert na bazie Violi 16’. , 8 ‘i 4’ na trzecim manuale.
Detale
Generacja dźwięku
Generowanie dźwięku w organach OUVERTURE wykorzystuje technologię Physis®, która opiera się na tworzeniu złożonych algorytmów matematycznych zdolnych do symulowania z absolutną wiernością dynamiki zjawisk fizyczno-akustycznych generujących dźwięk organów piszczałkowych. Zupełnie inne podejście niż powszechne stosowanie cyfrowego próbkowania dźwięków, ponieważ każda nuta, każdy akord, każdy minimalny niuans wykonania nie jest wynikiem zwykłej reprodukcji nagranego materiału, ale procesem generowania dźwięku za każdym razem, gdy to się dzieje w czasie rzeczywistym, tak jak ma to miejsce w przypadku fizycznego instrumentu. Opracowanie i udoskonalenie algorytmów modelowania fizycznego, które sprawiają, że organy Physis są wyjątkowe na świecie, wymagało ogromnej pracy: dzięki temu możemy tworzyć innowacyjne i wszechstronne narzędzia, zdolne na nowo zdefiniować stan techniki.
Nagłośnienie w organach
RAR (Real Audio Rendering)
Nowa technologia Viscount RAR stanowi znaczący krok naprzód pod względem definicji, przestrzenności i bryły dźwięku, która jest bardziej namacalna i realna.
Więcej informacji...
Potężny algorytm przetwarzania dźwięku w czasie rzeczywistym w połączeniu z 4 nowymi dodatkowymi kanałami audio zlokalizowanymi w poszczególnych punktach konsoli pozwoliło na dokładną rekonstrukcję trójwymiarowego pola dźwiękowego generowanego przez prawdziwe organy piszczałkowe w środowisku pogłosowym. Odnosi się wrażenie przebywania w znacznie większej przestrzeni, takiej jak katedra, bez konieczności podłączania jakichkolwiek głośników satelitarnych. Dzięki wszechstronności technologii Physis i długim badaniom nad optymalizacją przestrzeni i komponentów możliwe było zintegrowanie całego systemu w kompaktowej i nowoczesnej konsoli. Oprócz tradycyjnego wzmocnienia, dwie pary pełnozakresowych głośników zostały umieszczone po bokach zewnętrznych i na panelu przednim. Dźwięk dochodzący z różnych źródeł symuluje wielokrotne odbicia ścian, sufitu i podłogi dużego pokojowego pogłosu. Efekt jest gwarantowany: znajdziesz się na środku sceny dźwiękowej, dosłownie otoczony dźwiękiem.
Klawiatura „Tracker Tuch” z nienaganną mechaniką.
Świadomi znaczenia, jakie ma klawiatura w klasycznych organach, wybraliśmy ją z najwyższą uwagą, dbając o to, aby była wykonana z najlepszych komponentów. Mechanika została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewnić bardzo cenione odczucie „Tracker Tuch”, to znaczy większą odporność na naciśnięcie przycisku w początkowej fazie jego uruchomienia. Rezultatem jest konsekwentny, a jednocześnie wygodny dotyk, który nie zawodzi organisty w działaniu. Klawiatura ta jest również wrażliwa na dynamikę, przydatną funkcję zarówno w sekcji Midi, jak i Orkiestrze, oraz w celu uzyskania efektu „Tracker Touch”, który reguluje przejściowy atak piszczałek w odniesieniu do szybkości naciskania klawiszy.
Kompletne Wejścia/Wyjścia połączeń.
System połączeń z urządzeniami zewnętrznymi jest kompletny i dobrze usytułowany.
Oprócz standardowego wyposażenia (Midi In, Out, Thru; Stereo Słuchawki i Aux Stereo Input), istnieje również wejście mikrofonowe z kontrolą wzmocnienia, wiele zewnętrznych wyjść 4 + 1 (Sub) opcjonalnie 12+1 (Sub) i port USB. Pendrive można podłączyć do portu USB, aby zapisać i załadować zawartość dźwiękową. Do urządzenia USB można podłączyć komputer w celu łatwej personalizacji i wyrafinowanej intonacji organów. Możliwe jest modyfikowanie, dla każdego rejestru i każdej nuty, głośności, wysokości dźwięku, układu przestrzennego i wielu innych parametrów za pomocą „Physis Editor” na PC (opcjonalnie).
Kontuar
Przyciski, wyciągane rejestry i wyświetlacz umożliwiają skuteczne sterowanie instrumentem. Rejestry, obsługiwane przez eleganckie drewniane wyciągane rejestry, rozmieszczone są na bocznych tarasach zgodnie z bardzo precyzyjną ergonomiczną koncepcją: każdy taras odpowiada pojedynczemu podziałowi organów, dla którego wybór rejestrów jest prosty i intuicyjny. Organista, który może aktywować je w dowolnym momencie za pomocą dedykowanych drewnianych rejestrów, ma bogaty wybór dźwięków orkiestrowych. Wśród różnych kontroli znajduje się specyficzne tremolo dla rejestru „Voix Humaine”, które pozwala uzyskać szczególnie sugestywne efekty.
Dane Techniczne
Specyfikacja
|
|
Manuały: |
4 manuały z opatentowaną klawiaturą „Tracker Touch” z regulowaną dynamiką dla MIDI jak i głosów orkiestrowych |
Głosy organowe |
68 wyciąganych rejestrów głosowych bazujących na innowacyjnej technologii PHYSIS z dodatkowymi głosami alternatywnymi. Cała biblioteka Ouvertury liczy sobie setki głosów organowych. |
Głosy orkiestrowe |
włączane za pomocą pistonów kciukowych dla każdego manuały i pedału osobno, |
Pedał |
32 nuty pedał prosty, opcjonalnie dostępny także wklęsły i pedał radialny AGO |
Wzmacniacze wewnętrzne |
8 wzmacniaczy po 60 Watt i 1 wzmacniacz o mocy 100 Watt dla 13 głośników wewnętrznych, dziewięciokanałowy nagłaśniający system wewnętrzny RAR z możliwością symulacji wiatrownic. |
Pedał ekspresji |
2 |
Crescendo |
16 stopni programowane |
Funkcje pomocnicze |
|
Pistony kciukowe |
8 generalnych dla wszystkich manuałów i klawiatury nożnej. Instrument dysponuje 16 bankami pamięci |
Kombinacje razem |
128 kombinacji ogólnych sterowanych manualnie jak i za pomocą sekwensera. |
Pistony nożne |
9 pistonów nożnych ; SUPER OKTAWA II/III; SUB OKTAWA man. III; automatyczny pedał ; połączenia manuałów i pedału ; transpozycja ; regulacja głośności i pogłosu ; MIDI ; połączenia MIDI solo ; pedał sustain dla głosów orkiestrowych i MIDI, |
Pilot |
Opcja dodatkowa, pilot z zasięgiem 50m z wbudowanym wyświetlaczem cyfrowym 2x 16 znaków wraz z bazą 200 pieśni liturgicznych |
Wyświetlacz |
|
Wyświetlacz |
128 x 64 pixel, podświetlany |
Zmiana parametrów głosów |
Ustawiane parametry głosów ( alikwoty, zadęcie, stopień rozstrojenia, czas rozbrzmiewania głosu, nieregularność drgań przy językach, głośność rejestru, głośność obszarów klawiatury ) dla każdego registru osobno. |
Regulacja głośności |
Regulacja dla każdego manuału i pedału |
Tremulant |
3, dla każdego manuału, regulowana siła i prędkość |
Pogłos |
8 różnych rodzai |
Efekt całokształtu głosu |
Regulowany |
Efekt ciśnienia powietrza |
Tak |
Efekt dynamicznej klawiatury |
Tak |
Temperacje |
Kirnberger II, Kirnberger III, Werckmeister III, Werckmeister IV, Werckmeister V, Vallotti, Silbermann I, Silbermann II, Kellner 1975, Meantone, Meantone pure minor third, Zarlino, Sauveur I, Sauveur II, Barca, Rameau, Pythagorean; z programowanym tonem podstawowym |
Zamiana manuałów |
Manuał I – manuał II |
Połączenia kombinacji |
Tak |
Programowane wyjścia audio |
Ustawiana symulacja każdego rodzaju wiatrownic dla każdego registru osobno |
zewnętrznego nagłośnienia Regulacja głośności |
5 (13) kanałów, osobno regulowanych poprzez wyświetlacz |
equalizer |
pięciotaśmowy dla dla wewnętrznego i zewnętrznego nagłośnienia. na zewnętrznych wyjściach regulowany osobno dla każdego z 4 (12) zewnętrznych kanałów audio, aktywna regulowana zwrotnica przy wyjściu na subwoofer. |
Programowane MIDI |
Tx/Rx Midi Ch., Tx/Rx Midi Filtr, Send PG, Keyb. Midi Velocity: programowane |
Sekwenser |
Do nagrywanie i odtwarzania utworów w formacie MIDI z funkcją ouverdabing. Sekwenser zawiera także fabryczne utwory DEMO. |
Obsługa plików |
Kopiowanie, wgrywanie, zapisywanie, zmiana nazw plików, kasowanie itd., i system operacyjny Linux |
Zabezpieczenie |
Zabezpieczenie organów własnym hasłem
|
Wyjścia i wejścia |
|
Wejścia |
MIDI in out thru; słuchawki; USB; Stereo aux in; wejście mikrofonowe z regulacją głośności |
Wyjścia
|
4/12 programowalnych wyjść audio; dodatkowe programowalne wyjście na subwoofer |
Obudowa |
|
Wykonanie |
Matowo polerowane drewno, dąb ciemny, średni lub jasny, podświetlany drewniany pulpit na nuty, ławka ze schowkiem |
Szer. x Wys. x Głęb. z pedałem |
188.0 x 137.5 x 119.7 cm |
Szer. x Wys. x Głęb. bez pedału |
|
Waga |
224 Kg |
Masz Pytania?
Zadzwoń do nas teraz!