VISCOUNT SONUS P346

Najszerszy dźwięk organów w obudowie pozytywu z technologią Physis®! Dzięki dźwiękom dochodzącym z dołu, z góry, z boków można symulować wielokrotne odbicia ścian, sufitu i podłogi w dużym otoczeniu pogłosowym.

Nowy system renderowania dźwięku na organach (z kanałami 6.1 i 9 głośnikami) umiejscawia organistę na środku sceny, zapewniając nowe i niespotykane wrażenia dźwiękowe. Dostępny w meblu z wykończeniem z drewna dębowego (Sonus P346 Dlx).

Wprowadzenie

Sonus P346 to organy z 3 klawiaturami, pełnym pedałem i 46 rejestrami, z możliwością korzystania z biblioteki setek dostępnych rejestrów alternatywnych, zarówno organów, jak i orkiestry. Dostępny w drewnie, jest wyposażony w 8 stylów (4 stałe i 4 programowalne), które pozwalają organistom stworzyć nieskończoną liczbę kombinacji, które można przechowywać zarówno w 128 wewnętrznych pamięciach, jak i na zewnętrznej pamięci USB. Ustawienia parametrów są łatwo dostępne poprzez wyświetlacz graficzny znajdujący się na przednim panelu instrumentu. Klawiatura „Tracker Action” precyzyjnie wykrywa dotyk, uzyskując prędkość klawiszy, przydatną zarówno w sekcji Midi i Orkiestrze, jak i w celu uzyskania efektu „Tracker Touch”. Sonus P346, opracowany ze słynną opatentowaną technologią Physis opartą na fizycznym modelowaniu zjawisk związanych z generowaniem dźwięku organów piszczałkowych, jest w stanie generować niezwykle wierny i plastyczny dźwięk. Sonus P346 wykorzystuje również rewolucyjny system akustyczny opracowany przez Viscount i nazwany RAR (Real Audio Rendering). Jest w stanie symulować wielokrotne odbicia dźwiękowe ścian, umiejscawiając organistę na środek sceny i angażując go w niezapomniane wrażenia dźwiękowe bezpośrednio we własnym salonie lub studiu.

Detale

Generacja dźwięku

Obsługiwane przez Physis  ®

 

Więcej informacji...

Generowanie dźwięku w organach SONUS wykorzystuje technologię Physis®, która opiera się na tworzeniu złożonych algorytmów matematycznych zdolnych do symulowania z absolutną wiernością dynamiki zjawisk fizyczno-akustycznych generujących dźwięk organów piszczałkowych. Zupełnie inne podejście niż powszechne stosowanie cyfrowego próbkowania dźwięków, ponieważ każda nuta, każdy akord, każdy minimalny niuans wykonania nie jest wynikiem zwykłej reprodukcji nagranego materiału, ale procesem generowania dźwięku za każdym razem, gdy to się dzieje w czasie rzeczywistym, tak jak ma to miejsce w przypadku fizycznego instrumentu. Opracowanie i udoskonalenie algorytmów modelowania fizycznego, które sprawiają, że organy Physis są wyjątkowe na świecie, wymagało ogromnej pracy: dzięki temu możemy tworzyć innowacyjne i wszechstronne narzędzia, zdolne na nowo zdefiniować stan techniki.

Klawiatura „Tracker Tuch” z nienaganną mechaniką.

Świadomi znaczenia, jakie ma klawiatura w klasycznych organach, wybraliśmy ją z najwyższą uwagą, dbając o to, aby była wykonana z najlepszych komponentów. Mechanika została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewnić bardzo cenione odczucie „Tracker Tuch”, to znaczy większą odporność na naciśnięcie przycisku w początkowej fazie jego uruchomienia. Rezultatem jest konsekwentny, a jednocześnie wygodny dotyk, który nie zawodzi organisty w działaniu. Klawiatura ta jest również wrażliwa na dynamikę, przydatną funkcję zarówno w sekcji Midi, jak i Orkiestrze, oraz w celu uzyskania efektu „Tracker Touch”, który reguluje przejściowy atak piszczałek w odniesieniu do szybkości naciskania klawiszy.

Nagłośnienie w Organach

RAR (Real Audio Rendering)

Nowa technologia Viscount RAR stanowi znaczący krok naprzód pod względem definicji, przestrzenności i bryły dźwięku, która jest bardziej namacalna i realna.

Więcej informacji...

Potężny algorytm przetwarzania dźwięku w czasie rzeczywistym w połączeniu z 4 nowymi dodatkowymi kanałami audio zlokalizowanymi w poszczególnych punktach konsoli pozwoliło na dokładną rekonstrukcję trójwymiarowego pola dźwiękowego generowanego przez prawdziwe organy piszczałkowe w środowisku pogłosowym. Odnosi się wrażenie przebywania w znacznie większej przestrzeni, takiej jak katedra, bez konieczności podłączania jakichkolwiek głośników satelitarnych. Dzięki wszechstronności technologii Physis i długim badaniom nad optymalizacją przestrzeni i komponentów możliwe było zintegrowanie całego systemu w kompaktowej i nowoczesnej konsoli. Oprócz tradycyjnego wzmocnienia, dwie pary pełnozakresowych głośników zostały umieszczone po bokach zewnętrznych i na panelu przednim. Dźwięk dochodzący z różnych źródeł symuluje wielokrotne odbicia ścian, sufitu i podłogi dużego pokojowego pogłosu. Efekt jest gwarantowany: znajdziesz się na środku sceny dźwiękowej, dosłownie otoczony dźwiękiem.

Kompletne Wejścia/Wyjścia połączeń.

System połączeń z urządzeniami zewnętrznymi jest kompletny i dobrze usytułowany.

Oprócz standardowego wyposażenia (Midi In, Out, Thru; Stereo Słuchawki i Aux Stereo Input), istnieje również wejście mikrofonowe z kontrolą wzmocnienia, wiele zewnętrznych wyjść 4 + 1 (Sub) opcjonalnie 12+1 (Sub) i port USB. Pendrive można podłączyć do portu USB, aby zapisać i załadować zawartość dźwiękową. Do urządzenia USB można podłączyć komputer w celu łatwej personalizacji i wyrafinowanej intonacji organów. Możliwe jest modyfikowanie, dla każdego rejestru i każdej nuty, głośności, wysokości dźwięku, układu przestrzennego i wielu innych parametrów za pomocą „Physis Editor” na PC (opcjonalnie).

Kontuar

Włączniki rejestrów, przyciski i wyświetlacz umożliwiają skuteczne sterowanie instrumentem. Włączniki rejestrów do włączania i wyłączania rejestrów, przyciski i wszystkie inne elementy sterujące są ergonomicznie rozmieszczone i reagują dokładnie na operacje użytkownika. Przydzielony bocznie wyświetlacz z względnymi elementami sterującymi ma wyrazistą obecność, która dobrze integruje się z instrumentem, oferując liczne możliwości dostosowania dostępnych funkcji.

Trzy pedały ekspresji

Instrument posiada 3 pedały ekspresji, które dzięki płynnemu i precyzyjnemu uruchamianiu pozwalają kontrolować głośność manuału I, głośność manuału III i programowalne 16-poziomowe CRESCENDO.

Dane Techniczne

Specyfikacja

 

 

Manuały:

3 manuały z opatentowaną klawiaturą „Tracker Touch” z regulowaną dynamiką dla MIDI jak i 

głosów orkiestrowych

Głosy organowe

46 wyciąganych rejestrów głosowych bazujących na innowacyjnej technologii PHYSIS z

dodatkowymi głosami alternatywnymi. Cała biblioteka Sonus P346 liczy sobie

setki głosów organowych.

Głosy orkiestrowe

włączane za pomocą 4 rejestrów dla każdego manuały i pedału osobno,
dziesiątki głosów alternatywnych

Pedał

32 nuty pedał prosty w standardzie, opcjonalnie dostępny także wklęsły i pedał radialny.

Wzmacniacze wewnętrzne

8 wzmacniacze po 60 Watt i 1 wzmacniacz o mocy 100 Watt dla 13 głośników

wewnętrznych, dziewięciokanałowy nagłaśniający system wewnętrzny RAR z z możliwością

symulacji wiatrownic

Pedał ekspresji

2

Crescendo

16 stopni programowane

Funkcje pomocnicze

 

Pistony kciukowe

10 generalnych dla wszystkich manuałów i klawiatury nożnej. Instrument dysponuje 16

bankami pamięci

Kombinacje razem

160 kombinacji ogólnych sterowanych manualnie jak i za pomocą sekwensera.

Fukcje pomocnicze

8 pistonów nożnych ; automatyczny pedał ; połączenia manuałów i pedału ; transpozycja;

regulacja głośności i pogłosu ; MIDI ; połączenia MIDI solo ; pedał sustain dla głosów

orkiestrowych i MIDI

Pilot

Opcja dodatkowa, pilot z zasięgiem 50m z wbudowanym wyświetlaczem cyfrowym 2x 16

znaków wraz z bazą 200 Polskich pieśni liturgicznych

Wyświetlacz

 

Wyświetlacz

128 x 64 pixel, podświetlany

Zmiana parametrów głosów

Ustawiane parametry głosów ( alikwoty, zadęcie, stopień rozstrojenia, czas

rozbrzmiewania głosu, nieregularność drgań przy językach, głośność rejestru, głośność

obszarów klawiatury ) dla każdego registru osobno

Regulacja głośności

Regulacja dla każdego manuału i pedału

Tremulant

3, dla każdego manuału, regulowana siła i prędkość

Pogłos

8 różnych rodzai

Efekt całokształtu głosu

Regulowany

Efekt dynamicznej klawiatury

Tak

Temperacje

Kirnberger II, Kirnberger III, Werckmeister III, Werckmeister IV, Werckmeister V, Vallotti,

Silbermann I, Silbermann II, Kellner 1975, Meantone, Meantone pure minor third, Zarlino,

Sauveur I, Sauveur II, Barca, Rameau, Pythagorean; z programowanym tonem podstawowym

Zamiana manuałów

Manuał I – manuał II

Połączenia kombinacji

Tak

Programowane wyjścia audio

Ustawiana symulacja każdego rodzaju wiatrownic dla każdego registru

Regulacja głośności

5 (13) kanałów, dla każdego wyjścia osobno poprzez wyświetlacz

Equalizer

pięciotaśmowy dla wewnętrznego i zewnętrznego nagłośnienia. na zewnętrznych

wyjściach regulowany osobno dla każdego z 5 (13) zewnętrznych kanałów audio,

aktywna regulowana zwrotnica przy wyjściu na subwoofer.

Programowane MIDI

Tx/Rx Midi Ch., Tx/Rx Midi Filtr, Send PG, Keyb. Midi Velocity: programowane

Sekwenser

Do nagrywanie i odtwarzania utworów w formacie MIDI z funkcją ouverdabing.

Sekwenser zawiera także fabryczne utwory DEMO.

Obsługa plików

Kopiowanie, wgrywanie, zapisywanie, zmiana nazw plików, kasowanie

Zabezpieczenie

Zabezpieczenie organów własnym hasłem

Wyjścia i wejścia

 

Wejścia

MIDI in out thru; słuchawki; USB; Stereo aux in; wejście mikrofonowe z regulacją

głośności

Wyjścia

 

5/13 programowalnych wyjść audio; dodatkowe programowalne wyjście na

subwoofer

Obudowa

 

Wykonanie

Wersja DLX w matowo polerowanym drewnie, dąb ciemny, średni lub jasny,

drewniany pulpit na nuty, ławka

Szer. x Wys. x Głęb.

z pedałem

132,4 cm x 185,0 cm x 108,0 cm

Szer. x Wys. x Głęb.

bez pedału

132,4 cm x 185,0 cm x 68,0 cm

Waga

 255 kg

Masz Pytania?

Zadzwoń do nas teraz!